fbpx
Search
Close this search box.

שכר גמיש למורים: טוב למורים, טוב לתלמידים

מחוזות בוויסקונסין שבחרו להנהיג מודל שכר גמיש משכו מורים איכותיים, והשיפור התבטא הן באיכות ההוראה והן בהישגים הלימודיים • את מי משרת ארגון המורים?

יו"ר ארגון המורים רן ארז מאיים בשביתה ב- 1 בספטמבר.

על מה שובתים הפעם? הסוגיה העיקרית השנויה במחלוקת היא העסקת מורים בחוזים אישיים.

ארז ומקבילתו בהסתדרות המורים, יפה בן דויד, נוהגים לייחס את רעיון החוזים האישיים לפורום קהלת ולהכפיש את הפורום בכל הזדמנות. השבוע הגדיל ארז לעשות ושלח לכל המורים הודעות המזהירות מפועלו של קהלת שלדבריו "הורס את מערכת החינוך". אביטל בן שלמה, המשנה למנכ"ל משרד החינוך, שעבדה בעבר בקהלת, זכתה מפי יפה בן דויד לכינוי "גברת פלפלת" תוך קריאה לפטרה לאלתר…

נעזוב את עולם הדימויים העשיר של בן דויד ואת מסע ההפחדה של ארז, ונתמקד בבחינת סוגיית העסקת המורים בחוזים אישיים – אם זו יוזמה שתועיל לתלמידים, תקדם את המערכת, תפתח אפשרויות טובות למורים ותקדם תלמידים, אם לאו. 

את הקרדיט לרעיון החוזים האישיים יש לזקוף לטובת חברי ועדת דוברת, ועדה ציבורית שממשלת ישראל מינתה והגישה את המלצותיה ב־2005, זמן רב לפני הקמת פורום קהלת.

בדוח המקיף המליצה ועדת דוברת להנהיג חוזים אישיים, ואף לתעדף בסעיף זה בתי ספר בפריפריה. הוועדה המליצה על שכר גבוה למורים שילמדו בחוזה אישי, יותר מאשר למקביליהם הכפופים לחוזים קיבוציים. השכר לא יהיה פונקציה של ותק, ומורים המועסקים בחוזה אישי לא יזכו לקביעות.

פורסם לראשונה ב – ישראל היום.

I removed from here a Loop Grid called  Type Posts and Template called Elementor  Loop Writer – small template.

Advanced query options: dynamic related posts

ד"ר נעמה אבידן

תוכן נוסף

More

תפריט נגישות