fbpx
Search
Close this search box.

אין מקום להכנסה של דעות פוליטיות למקום העבודה ולכפות אותם על העובדים

עו"ד פנחס אנצלוביץ, חוקר בפורום 'קהלת', מסביר על הבעייתיות שבשביתות על רקע פוליטי, מדוע טוב שההסתדרות לא נכנסה לשבות ברקע הרפורמה המשפטית ומדוע שביתה פוליטית תפגע בסוף בעובדים עצמם.

ראשית פתח עו"ד אנצלוביץ והסביר: "שביתה, במהות שלה, נועדה כדי לשפר דבר מה ביחסי הכוחות בין עובדים למעסיקים. שביתה אסורה היא שביתה על רקע פוליטי, התנגדות למהלך כזה או אחר של דרג נבחר. מנגד, שביתה שמותרת היא שביתה כלכלית, שנועדה להגן על העובדים, התנאים שלהם, והיא יכולה להיות גם כנגד המדינה, אבל המהות שלה היא מקצועית ונוגעת לעובדים".

עו"ד אנצלויץ טען: "אנחנו לא מקבלים בברכה את העובדה שאזרחים שקיבלו כוח, מפעילים אותו כנגד החלטות ממשלה נבחרת. אנחנו רוצים לשמור על הדמוקרטיה. הליך קבלת ההחלטות צריך להיות בכנסת. ארגוני עובדים שמשתמשים בכוח שלהם, בצורה צינית, בתוך המשחק הפוליטי למעשה פוגעים בעובדים. כשיש שביתה פוליטית, בגלל שכל אחד מהאנשים אוחז בתפיסה שונה, בשביתה הבאה שנוגעת כן לעובדים עצמם, לא תהיה לגיטימציה לארגון בעיני העובדים".

"הפגיעה הראשונה היא בהליך הדמוקרטי. בג"צ קבע בשורה של פסיקות ששביתה פוליטית אסורה, וגם אם תהיה כזו, היא פוגעת בעובדים עצמם, שיתקשו בעתיד להגן על הזכויות שלהם, כי הלגיטימיות של ארגון העובדים בקרב העובדים תיפגע, והארגון לא יוכל להילחם עבור זכויות העובדים".

לגבי השביתות מטעם ההסתדרות ברקע הדיונים על צעדי הרפורמה הסביר: "הופעל בימים האחרונים לחץ על ההסתדרות לשבות, והיא לא נכנעה ללחץ הזה. היא פעלה נכון, כי אל לה להסתדרות להכניס את עצמה לתוך הקלחת הפוליטית. אם אדם רוצה לצאת לעבודה ולשבות, אנחנו מקבלים זאת בברכה, כל עוד זה במגבלות החוק, ואנחנו מקבלים בברכה את הדיון הציבורי שמתנהל כיום, על אף שדעתנו שונה".

"אנחנו קוראים לארגוני עובדים ומעסיקים שלא לפעול בבריונות ולפגוע בעובדים. אין מקום להכנסה של דעות פוליטיות למקום העבודה ולכפות אותו על העובדים".

לסיום התייחס עו"ד אנצלוביץ למצב המחאות באקדמיה נוכח הרפורמה וטען: "גם במערכת החינוך וגם מערכת ההשכלה הגבוהה, דווקא המקום שחשוב שיהיה לו חופש אקדמי, חשוב שישמור על המקום שלו ולא יכפה את דעתו על סטודנטים. מי שרוממות החופש בגרונו, שיקפיד על זה. שלא ינסה לצייר כאילו דעתו הפוליטית היא דעה מוחלטת, ואין מקום לחופש ביטוי במרחב האקדמי. אם המערכת האקדמית מפעילה את הכוח שלה על המרצים והסטודנטים, בפועל זה יפגע במערכת עצמה כי זה לא ייצר חופש אקדמי חופשי, חופש דעות ופלורליזם, שהם לב קיומה של האקדמיה".

פורסם לראשונה ב"ערוץ 7"

I removed from here a Loop Grid called  Type Posts and Template called Elementor  Loop Writer – small template.

Advanced query options: dynamic related posts

עו"ד פנחס אנצלוביץ

תוכן נוסף

More

תפריט נגישות