fbpx
התאמת העדפות ההסכמה בשימוש

אנו עושים שימוש בקוקיז כדי לעזור לכם לנווט ביעילות באתר ולבצע פעולות מסוימות. תוכלו למצוא מידע מפורט בנוגע לקוקיז שבשימוש תחת כל קטגוריה של הסכמה למטה.

קוקיז שסווגו כהכרחיות נשמרות בדפדפן שלכם. השימוש בהן הכרחי כדי לאפשר פונקציונליות בסיסית באתר.... 

תמיד פעיל

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

אין קוקיז להצגה

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

אין קוקיז להצגה

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

אין קוקיז להצגה

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

אין קוקיז להצגה

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

אין קוקיז להצגה

Search
Close this search box.

נייר מדיניות חדש: התאגידים החקוקים בישראל והפיקוח הפרלמנטרי עליהם

תקציר

לנייר זה שתי תכליות עיקריות: האחת, להגדיר מהו תאגיד חקוק ולהציג תמונה מלאה של עולם התאגידים שהקימה הכנסת בחוק או מכוח חוק (תאגידים חקוקים) לאורך שנותיה ואשר פועלים עדיין בהתאם לחוקים שהקימו אותם, תוך כדי פירוט מטרותיהם, סמכויותיהם, פעולותיהם בשנים האחרונות, אורגניהם ומקורות המימון שלהם; והאחרת, בחינת הפיקוח הפרלמנטרי על התאגידים החקוקים בשנים האחרונות להלכה ולמעשה, זיהוי הפערים הקיימים בו והצעת תיקוני חקיקה לשם צמצומם. בחינה זו מתמקדת בעיקר במלאכת הפיקוח שנעשתה בוועדות הכנסת ובמשרד מבקר המדינה בשנים האחרונות. מִתווי הפיקוח המוצעים מתבססים על מידת ההשפעה של משימות התאגיד על חיי האזרחים, על מורכבות פעילותו, על היקף המימון הציבורי של פעילותו ועל מספר העובדים בתאגיד. התאגידים הפשוטים לפיקוח יידונו בפרק השני של המחקר, ואילו התאגידים המורכבים לפיקוח – המוסד לביטוח לאומי ורשות ניירות ערך – יידונו בנפרד בפרק השלישי של המחקר.

המחקר כולל שורה של המלצות פרטניות וממוקדות לתאגידים חקוקים מסוימים בצד המלצות מערכתיות וכלליות שכוחן יפה לכל התאגידים החקוקים. המלצותינו הכלליות הן כדלקמן:

1 .בכל חוק המקים תאגיד חקוק ייקבע איזו ועדה בכנסת או אילו ועדות בכנסת תפקחנה על התאגיד באופן קבוע ושיטתי.

2 .לאחר כינונן של ועדות הכנסת הקבועות, בראשית כהונתה של כל כנסת, תוצג באופן כללי לפני חבריה של כל ועדה רשימת התאגידים החקוקים שנתונים בפיקוחה על־פי חוק. ההצגה תכלול את מטרותיו של כל תאגיד חקוק, את סמכויותיו, את מבנהו, את המקורות התקציביים לפעילותו ואת חובות הפיקוח השונות של הוועדה ביחס אליו.

3 .כל תאגיד יחויב להגיש בכתב לוועדה העיקרית בכנסת המפקחת עליו דיווח שנתי על־אודות עיקרי פעילותו בשנה החולפת (דוח פעילות שנתי), מצבו הכספי (דוח כספי שנתי או דוח בדבר ביצוע התקציב השנתי) ומצב איושם של אורגני הניהול שלו – מועצת המנהלים וההנהלה המעשית. בהמשך לכך, יושבי־ראש של מועצות מנהלים ומנהלים כלליים של תאגידים שמוטל עליהם לשמור על חיי אזרחים או על בריאותם ואיכותם או שיש להם השפעה ישירה על החיים והבריאות של האזרחים, וכן של תאגידים שלפעילותם יש השפעה מכרעת על פעילות המשק הישראלי או שמעסיקים כוח־אדם מעל היקף מסוים או מנהלים תקציבים מעל היקף מסוים שמקורם באוצר המדינה או באגרות, יידרשו להתייצב מדי שנה לפני הוועדה בכנסת המפקחת על התאגיד החקוק, לאחר הגשת הדיווחים האמורים בכתב, על־ מנת להציג את עיקרי הדוחות ולהשיב על שאלותיהם של חברי הוועדה. יושבי־ראש של תאגידים חקוקים אחרים, שהיקף פעילותם והיקף תקציבם קטנים יותר, יידרשו להתייצב רק אחת לשלוש שנים לפני הוועדה הפרלמנטרית העיקרית המפקחת על התאגיד החקוק.

4 .סמכותו של תאגיד חקוק לגבות אגרות ותשלומי־חובה אחרים תותנה על־פי חוק באישור ועדה של הכנסת או בהתייעצות עימה, אלא אם כן גובהם נקבע במפורש בחוק.

5 .חבריה של ועדת כנסת המפקחת על תאגיד חקוק יבקרו במתקני התאגיד פעם אחת לפחות במהלך כהונתה של אותה כנסת.

6 .על כל תאגיד חקוק להפעיל אתר מרשתת מעודכן הכולל מידע על פעילותו, על מצבו ועל מבנהו הארגוני.

7 .באותם מקרים שבהם כבר קיים כיום חוק הקובע כי יש להקים תאגיד חקוק והתאגיד טרם הוקם, על הכנסת להחליט עד סוף שנת 2023 אם לדרוש מהממשלה לנקוט צעדים מעשיים להקמת התאגיד או לוותר כליל על הקמת התאגיד ולבטל את החוק המקים.

לחצו על התמונה לנייר המלא

I removed from here a Loop Grid called  Type Posts and Template called Elementor  Loop Writer – small template.

Advanced query options: dynamic related posts

ד"ר אייל צור

תוכן נוסף

More

תפריט נגישות