fbpx
התאמת העדפות ההסכמה בשימוש

אנו עושים שימוש בקוקיז כדי לעזור לכם לנווט ביעילות באתר ולבצע פעולות מסוימות. תוכלו למצוא מידע מפורט בנוגע לקוקיז שבשימוש תחת כל קטגוריה של הסכמה למטה.

קוקיז שסווגו כהכרחיות נשמרות בדפדפן שלכם. השימוש בהן הכרחי כדי לאפשר פונקציונליות בסיסית באתר.... 

תמיד פעיל

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

אין קוקיז להצגה

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

אין קוקיז להצגה

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

אין קוקיז להצגה

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

אין קוקיז להצגה

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

אין קוקיז להצגה

Search
Close this search box.

נוהל לקבירת חוקים

במארס 2018 התכנסה ועדת הפנים של הכנסת ודנה בהצעת חוק שמסמיכה את שר הפנים לשלול את תושבותם של מחבלים תושבי ישראל. מטרת החוק, שהודגשה שוב ושוב במהלך החקיקה, היא שלילת זכויותיהם הסוציאליות של מחבלים והרתעתם. חברי הכנסת ביקשו למנוע מצב שבו מחבל שהורשע נהנה מקצבאות הביטוח הלאומי, לעיתים אף במקביל למשכורת שאותה הוא מקבל מהרשות הפלשתינית בגין מעשי הטרור שביצע. 

על פי הנורמות המקובלות בדין הבינלאומי, אין להותיר אדם בוואקום מעמדי, ואין לשלול ממנו אזרחות או תושבות ולהותיר אותו ללא כל מעמד שהוא. לפיכך, על המדינה לבחון אם יש לאדם אזרחות חלופית או אפשרות לרכוש מעמד במקום אחר. אם אין לו אפשרות כזו, ואין החלטה מיידית לגרשו, על המדינה להעניק רישיון זמני להסדרת ישיבתו בארץ. חלק מרישיונות הישיבה בארץ לא מקנים לאדם זכויות סוציאליות, אבל יש רישיון אחד שכן; רישיון ישיבת ארעי המכונה "רישיון א/5", שהוא בעל המעמד הגבוה ביותר מתחת למעמד התושבות, וניתן להאריכו ללא הגבלה. 

במארס 2019, לאחר חקיקת החוק וכניסתו לתוקף, הוציא היועמ"ש מנדלבליט חוות דעת הקובעת באופן גורף כי יישום סביר ומידתי מבחינה חוקתית של החוק ייעשה רק באמצעות הענקת רישיון א/5 לכל מחבל ששר הפנים שולל את תושבותו, וכנגזרת – שימור כל זכויותיו הסוציאליות. 

בהתאם לחוות דעתו של היועמ"ש, שלילת התושבות למחבלים הפכה לאקט ריק. בכך נמנע מימושם של שני הרציונלים שבבסיס החוק – ההרתעה ושלילת הזכויות הסוציאליות. זאת, אף שלחברי הכנסת בוועדת הפנים הובהר על ידי היועץ המשפטי של הוועדה כי יהיה זה בסמכותו של שר הפנים לשלול את זכויותיו הסוציאליות של מחבל עם שלילת תושבותו.

זוהי דוגמה אחת מני רבות לחוק שנקבר "ייעוצית" מחוץ לעין הציבור. בתנועת מלקחיים ישנה מחד, ההתערבות של ביהמ"ש העליון בעבודת המחוקקים עד כדי פסילת חוקים מכוח "עותרים ציבוריים" שלא נפגעו אישית, ומאידך, ישנה התערבות ייעוצית גוברת בניסוח ובתהליכי החקיקה, ולאחר מכן באופן יישום החוקים, עד כדי מקרים של סיכול "ייעוצי" של יישום החוק.

הבעיות המבניות האלה צריכות להטריד ללא קשר לנטייה פוליטית. גוף לא נבחר, נעדר הסמכה חוקית וביקורת כלשהי, מונע את יישום החוק ועומד כחיץ בין האזרחים לבין מימוש החלטותיהם הריבוניות. אם דמוקרטיה היא דמוס-קרטוס (שלטון העם), אזי נדמה שיש השואפים לכך שהדמוס יהיה פחות ופחות קרטוס. 

הטור פורסם לראשונה בישראל היום

I removed from here a Loop Grid called  Type Posts and Template called Elementor  Loop Writer – small template.

Advanced query options: dynamic related posts

תוכן נוסף

More

תפריט נגישות